Bestuursfuncties

Voorzitter

De Voorzitter is verantwoordelijk voor de vergaderingen en bepaalt wat er besproken gaat worden. Daarnaast vertegenwoordig je het bestuur en de vereniging. In deze rol heb je veel contact met de universiteit en andere (studie)verenigingen. Aan het begin van het jaar presenteer je het beleid van het bestuur, dat je samen met je bestuur hebt opgesteld. Gedurende de rest van het jaar probeer je dit beleid uit te voeren en daarnaast werk je aan het meerjarenplan. Bovendien voer je algemene bestuurstaken uit, die onder de bestuursleden worden verdeeld. Samen met de andere bestuursleden zul je een geweldig jaar hebben, waarin je veel leert en veel plezier beleeft!

Heb je interesse in het vertegenwoordigen van de vereniging, het leiden van vergaderingen en het nemen van verantwoordelijkheid? Misschien is de rol van Voorzitter iets voor jou!

Secretaris

De Secretaris is verantwoordelijk voor de communicatie met leden en andere verenigingen, zowel in Tilburg als in andere steden. Als secretaris onderhoud je contacten en zorg je ervoor dat alle inkomende post en e-mails goed geordend zijn. Daarnaast notuleer je elke vergadering, zoals de Dagelijkse Bestuursvergaderingen en de Algemene Ledenvergaderingen. Ook zorg je ervoor dat de ledenadministratie altijd up-to-date is en ben je verantwoordelijk voor de administratie van de Flowmissie. Tot slot onderhoud je contact met alumni, de Club van 50 en voormalige besturen.

Vind je het leuk om contacten te onderhouden en te plannen? En werk je daarnaast gestructureerd en georganiseerd? Dan is de functie van Secretaris misschien iets voor jou!

Penningmeester

Als Penningmeester ben je verantwoordelijk voor de financiële administratie van Flow. Je stelt aan het begin van het collegejaar een begroting op voor de vereniging, die je het hele jaar als leidraad gebruikt. Aan het einde van het boekjaar stel je een eindbalans op en presenteer je deze tijdens de Algemene Ledenvergadering. Daarnaast houd je toezicht op alle begrotingen en realisaties van de commissies. Je hebt dus veel contact met verschillende leden binnen de vereniging. Naast boekhouding en het bijhouden van alle bankzaken, stel je facturen op, voer je incasso’s uit en vraag je subsidies aan bij de universiteit. Na je bestuursjaar word je lid van de kascontrolecommissie (bestaande uit de afgelopen twee penningmeesters).

Kun je goed het overzicht bewaren, ben je verantwoordelijk en let je op details? Overweeg dan een functie als Penningmeester!

Interne Betrekkingen

Interne Betrekkingen houdt zich voornamelijk bezig met het onderhoud van de website, sociale media, AVG-compliance en andere IT binnen Flow. Dit betekent dat je verantwoordelijk bent voor bijna alle uitgaande communicatie naar de buitenwereld en naar je leden. Je bent automatisch de bestuursbuddy van de Mediacommissie en na je bestuursjaar word je lid van de Media-adviescommissie (bestaande uit de drie meest recente Interne Zaken).

Heb je oog voor detail, denk je in oplossingen en houd je van tastbaar en afwisselend werk? Dan is de functie van Interne Zaken misschien iets voor jou!

Externe Betrekkingen

Als Externe Zaken onderhoud je contact met bedrijven en ben je verantwoordelijk voor acquisitie. Aan het begin van het academisch jaar stel je een PR-plan op dat je gedurende het jaar probeert te realiseren. Aan het einde van je bestuursjaar presenteer je de voortgang die je hebt geboekt op het gebied van bedrijfscontacten, sponsoring en andere PR-doelen.

Ben je niet bang om bedrijven te bellen en het gezicht van de vereniging te zijn voor bedrijven en andere externe partijen? Misschien word jij dan wel de volgende Externe Zaken.

Educatieve Betrekkingen

Als Educatieve Betrekkingen ben je verantwoordelijk voor alle onderwijsaangelegenheden binnen Flow. Dit omvat bijvoorbeeld het tutorplatform en de samenvattingen, maar ook het contact met de universiteit over onderwijsondersteuning en de organisatie van activiteiten onder de pijler Educatief. Daarnaast ben je voorzitter van de Focusgroepen en onderhoud je nauw contact met studieadviseurs en opleidingscommissies, zodat je altijd op de hoogte bent van wat er speelt en wat verbeterd kan worden.

Is jouw ideale functie een mix van intern en extern, van concreet en abstract, ben je niet bang om iets nieuws te doen en wil je je inzetten voor betere onderwijsondersteuning voor onze leden? Dan is deze nieuwe functie misschien iets voor jou.